Про, що пишуть у соцмережах ветерани МВС України

Знаю, що викличу критику на свою адресу, але ризикну ще раз коротко нагадати про законні ПІДСТАВИ збереження та повторного врахування при перерахунку додаткових складових видів та премій існуючих наших пенсій:
1. РОЗМІРИ цих додаткових видів та премій як передбачає ч.4 ст.63 Закону №2262, станом на 1 січня 2016 року НЕ ЗМІНИЛИСЬ.
Оскільки, відсутній на цей момент відповідний, погоджений з Мінсоцполітики та Мінфіном, нормативний документ (наказ МВС №260) про порядок та умови виплати грошового забезпечення, як вимагає п.7 Постанови №988, ВИПЛАТИ зокрема додаткових видів та премій не проводились, що згідно абзацу 7 п.5 «Порядку проведення перерахунку пенсій» виключає їх врахування при перерахунку пенсій.
А раз вони не враховуються, значить ніяких змін розмірів грошового забезпечення не викликають. Ну а якщо окремі види зарплат та премії, що є складовими пенсій, не змінюються в розмірах, не скасовані та не є такими що не виплачуються, то яка може бути законна причина їх вилучення із складу пенсій?
2. Нормативно-правові акти, а саме Постанова №1294 та наказ МВС №499, яким встановлені дані види та премії, СТАНОМ на 1 січня 2016 року залишались ЧИННИМИ, що виключає можливість вважати ці додаткові види та премії СКАСОВАНИМИ, або такими що НЕ ВИПЛАЧУВАЛИСЬ станом на 1 січня 2016 року.
Щодо заяв МВС про не виплату цих видів та премій начебто в зв’язку із скороченням штатних посад міліції, то 20 квітня 2015 року наказом МВС №453 затверджено ЗМІНИ (доповнення) до Інструкції про порядок виплати грошового забезпечення особам рядового і начальницького складу ОВС (наказу МВС №499), якими доповнено те, що виплата грошового забезпечення ПРИПИНЯЄТЬСЯ з підстав, визначених у ПІДПУНКТІ 3.4.8 розділу ІІІ цієї Інструкції:
«3.4.8. Особам рядового і начальницького складу, звільненим з посад у зв’язку з скороченням штатної посади, з дня, наступного за днем звільнення із займаних посад (скорочення штатної посади), протягом двох місяців ВИПЛАЧУЄТЬСЯ грошове забезпечення, яке особа отримувала ЗА ШТАТНОЮ посадою на день звільнення з посади (скорочення).
Грошове забезпечення в цьому випадку обчислюється, виходячи з окладу за спеціальним званням, посадового окладу, надбавки за вислугу років, щомісячних ДОДАТКОВИХ видів грошового забезпечення та ПРЕМІЇ, розмір якої визначається за рішенням керівника та оголошується наказом…».

А це означає, що відповідно до зазначеного вище п.п.3.4.8., з дня, наступного за днем звільнення із займаних посад (скорочення штатної посади ) в зв’язку із ліквідацією міліції 7 листопада 2015 року, тобто з 8 листопада 2015 року, на протязі двох місяців – до 8 січня 2016 року, зазначені вище додаткові види зарплат та премії ( встановлені Постановою №1294 та наказом МВС №499) однозначно ВИПЛАЧУВАЛИСЬ.
Таким чином, ми доводимо законність виплат цих додаткових видів та премій принаймні до 8 січня 2016 року, що дає підстави їх обов’язкового збереження в складі пенсій та повторного ВРАХУВАННЯ при перерахунку пенсій станом на 1 січня 2016 року.
Тепер, щоб МВС довести зворотнє, тобто факт ЗАКОННОГО припинення цих виплат до 8 січня 2016 року, їм необхідно вказати (пред’явити) відповідний нормативний документ, однозначно погоджений з Мінсоцполітики, профспілкою та зареєстрований в Мінюсті, як це зроблено стосовно наказів МВС №499 та №453.
Якщо ж припинення виплат відбулось з мотивів та причин, наприклад заборгованості чи інших, в порушення законодавства (чинних Постанови №1294 та наказу №499), то не має жодних підстав законно вважати ці види та премії такими що не виплачуються, і це не може бути законними підставами для вилучення їх як складових існуючих пенсій.


Щодо листа МВС головам ліквідаційних комісій від 20 квітня 2017 року №5551/05/22-2017.
Сам лист офіційний, за підписом та реєстраційним номером і датою. Носить рекомендаційний, роз’яснювальний характер, хоча містить і письмові вказівки. Характерним є висвітлення тільки окремих питань а не всього процесу підготовки та подання довідок для перерахунку пенсій. Це я для того, щоб визначити юридичну вагу цього листа.
Не буду вдаватись до детального його аналізу, кожен зробить це по своєму. Зазначу тільки деякі особливості що стосуються необхідності збереження додаткових видів та премій що є складовими наших пенсій та їх повторному врахуванню при перерахунку.
Перше. В абзаці 5 тексту, зазначено: «При опрацюванні списків… органів внутрішніх справ України (міліції), посади яких станом на 06.11.2015 забезпечували виконання завдань та функцій міліції (Закон України «Про міліцію» з 07.11.2015 втратив чинність)…».
Тобто, в МВС підтверджують, що станом на 06 листопада 2015 року штатні посади міліції скорочені ще не були, а це означає що грошове забезпечення виплачувалось за штатом. А після цього наступає двомісячний термін виплати на підставі визначені у підпункті 3.4.8 розділу ІІІ «Інструкції…» затвердженої наказом МВС №499, до 8 січня 2016 року. Про що я описав сьогодні в попередньому дописі.
Друге. Пункт 10 абзацу 13: «додаткові види грошового забезпечення (…) та премії, скасовані, чи такі що не виплачувалися на момент виникнення права на перерахунок пенсій … для перерахунку пенсій не враховуються».
Тобто йдеться про те, що не виплачувались саме НА момент виникнення права на перерахунок, а не ЗА цей період (адже за грудень 2015 року могли виплатити в травні 2016 року після видання наказу 260).
Для чого тоді тулити в довідки ці «дробні» відсотки, начебто встановлені наказом 260 за грудень 2015 року, якщо станом на той момент наказу ще не було? Щоб показати що вони начебто змінили розмір премій які є складовими існуючих пенсій? Хитро, але абсурдно і протиправно.
А в тому випадку, якщо якимсь втаємниченим нормативним документом МВС ці премії були встановлені особам із апарату Нацполіції і ще комусь та виплачені в грудні 2015 року, тоді цим особам в довідках і змінюйте розміри премій чи ще чогось. А для чого тоді ці премії, встановлені окремим особам, ділити на всіх по державі, якщо вони фактично всім не встановлені?
Ще один момент. Варто зауважити, що ні в зазначеному вище пункті 10, ані взагалі в листі, фактично не має заборони збереження в довідках і врахування додаткових видів та премій які є складовими існуючих пенсій. Звичайно не має на таке врахування дозволу (вказівки), але не має і заборони. Наскільки це важливо, трудно сказати, але із усього виходить, що таке збереження та врахування цих видів та премій можливо і не буде караним. Це звичайно щодо написаного в листі, а що сказано усно, нам не відомо. Але чомусь все це наводить на думку, що впевненості в МВС не має.
На підтвердження цього, ситуація з начебто додатком №3 до листа. Хто бачив цей додаток? Так, є таблиці з середніми відсотками надбавок та премій, в яких чомусь зазначені тільки премії. Якщо інших надбавок не було, для чого ж їх вписувати в заголовок до таблиць? А найголовніше, чому ми повинні вважати що ці таблиці є додатком. Я не бачив під ними підпису, в таблицях його може і не бути. Але головний реквізит, як додатку №3, повинен бути вверху першого аркуша, а його там не має. Якщо документ офіційний з зазначенням додатку, тоді і додаток повинен бути офіційним. Можливо це просто чорновик. Або запасний варіант для внесення змін в разі чого.
Ну і останнє, це останній абзац тексту листа: «Одночасно повідомляємо, що в апараті МВС буде створено комісію з розв’язання спірних питань». Що тут особливого? А те, що йдеться не про якісь там складні чи незрозумілі питання, а саме про питання «спірні». А спірні питання, як правило, в односторонньому порядку не виникають. Значить, на щось розраховано створення такої комісії. Очевидно очікують відповідної реакції з нашої сторони. І зауважте, що реакції скоріш за все ще «досудової», оскільки при судових розглядах такі комісії не потрібні.

Можливо я не правий, чи в чомусь не правий. Попробуйте самі все це оцінити, проаналізувати та зробити свій висновок